رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اتهام مطرح شده علیه یکی از نمایندگان برای دریافت سکه، دادستان به عنوان مدعی‌العموم باید این موضوع را پیگیری و نتیجه آن را به مردم اعلام کند.
کد خبر: ۱۴۴۱۸۷۹

 محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز - یکشنبه اول بهمن ماه - مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی بیان کرد: اخیرا فردی که خود را همه‌چیزدان می‌داند و در خصوص همه‌ چیز نظر می‌دهد صحبتی را علیه نمایندگان در صداوسیما مطرح کرده است. این صحبت‌ها به بهانه شفافیت مطرح شده است. بنده خودم موافق شفافیت بوده و آرای خود را به صورت شفاف اعلام می‌کنم.

نماینده مهریز و بافق در مجلس بیان داشت: این فرد در برنامه صداوسیما گفته است که یکی از نمایندگان برای آنکه درخواست یک تحقیق و تفحص را پس بگیرد سکه دریافت کرده است. از نگاه بنده، با این سوال شورای نگهبان هم زیرسوال رفته است.

صباغیان با تاکید بر اینکه از نظر بنده دادستانی باید به این موضوع ورود کند و موضوع شفاف و روشن شود، تصریح کرد: نمی‌شود هر از گاهی مجلس شورای اسلامی را اینگونه مورد هجمه قرار داد. باید از کلیات مجلس دفاع کرد.

وی افزود: در برنامه زنده صداوسیما این اتهام به مجلس شورای اسلامی زده شده و جایز نیست که مجلس سکوت کند. اگر کسی تخلف کرده باید اعلام شود اگر باز هم تخلفی صورت نگرفته باید با گوینده این اتهام برخورد شود. نمی‌توان به بهانه شفافیت این حرف را زد.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این فرد خودش اگر مدافع شفافیت است اعلام کند که در جلسات و سخنرانی‌های خود چه مبالغی دریافت می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر صباغیان اظهار داشت: در این شرایط حساس، قانون انتخابات موارد لازم را درباره این موضوعات پیش‌بینی کرده است تا از این اختلافات جلوگیری کند. قوه قضاییه نیز مسئولیت دارد و اکنون نیز زحمت می‌کشد و حتما کسانی که شائبه‌ای درست می‌کنند باید پاسخگو باشند.

محمدباقر قالیباف افزود: موضوعی که آقای صباغیان اشاره کردند در یک برنامه زنده گفته شده است و این حرف زده شده و نوعی مطرح شده که شورای نگهبان نیز مطلع بوده و آن را تایید کرده است.

وی بیان داشت: دادستان به عنوان مدعی‌العموم باید این موضوع را پیگیری کند اگر واقعا حرفی که زده شده اتفاق افتاده فردی که سکه گرفته است نه صلاحیت حضور در این مجلس را دارد و نه صلاحیت حضور در مجلس آینده.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآورشد: اگر این حرف صحت ندارد باید با فردی که این موضوع را مطرح کرده است برخورد شود. دادستان باید به این موضوع ورود کرده و آن را پیگیری کند تا هم مردم و هم مجلس شورای اسلامی در جریان قرار گیرند.

به گزارش ایرنا، یک فعال فضای مجازی در بخشی از سخنان خود در برنامه زنده شبکه افق صداوسیما، با تاکید بر فساد نمایندگان مجلس گفت: رئیس فراکسیون مقابله با فساد داشتیم که تماس گرفته با جایی که تحقیق و تفحص کند، دو میلیارد می‌زنی به حسابم، والا می‌آیم تحقیق و تفحص‌. در همین مجلس کنونی نماینده ای داریم که ۱۴۰ سکه گرفته است که نمی خواهم اسم ببرم. اینها می خواهد بین مردم پخش کند؟ به کدام مردم بدهد؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها